Exhibition: Dragoner01, Berlin
List of works in order of appearance:
Kin, 2023, airdrying clay, pigment
Installationview at Dragoner01, Berlin
Pictures: CHROMA
KIN (12099)
In her piece KIN (12099), Tübke displays imprints of found objects from the industrial area of Tempelhof-Ost.
By employing experimental casting techniques, she allows the inherent material properties of these objects to dictate the texture and hue of each clay impression. The resulting installation resembles a painterly composition that imbues these once-discarded items with fresh aesthetic and symbolic significance.
In der auf dem Boden präsentierten Arbeit KIN (12099) verweisen Abdrücke auf Fundstücke aus dem Berliner Industriegebiet Tempelhof-Ost.
Mittels experimenteller Abdruckverfahren entscheiden die Materialqualitäten der gefundenen Gegenstände selbst über Textur und Farbigkeit einzelner Ton-Fragmente. Diese arrangiert Juliane Tübke zu malerischen Kompositionen im Ausstellungsraum und verleiht alltäglichen und weggeworfenen Gegenständen dadurch eine neue ästhetische und symbolische Bedeutung.
Exhibition: Dragoner01, Berlin
List of works in order of appearance:
Kin, 2023, airdrying clay, pigment
Installationview at Dragoner01, Berlin
Pictures: CHROMA
KIN (12099)
In her piece KIN (12099), Tübke displays imprints of found objects from the industrial area of Tempelhof-Ost.
By employing experimental casting techniques, she allows the inherent material properties of these objects to dictate the texture and hue of each clay impression. The resulting installation resembles a painterly composition that imbues these once-discarded items with fresh aesthetic and symbolic significance.
In der auf dem Boden präsentierten Arbeit KIN (12099) verweisen Abdrücke auf Fundstücke aus dem Berliner Industriegebiet Tempelhof-Ost.
Mittels experimenteller Abdruckverfahren entscheiden die Materialqualitäten der gefundenen Gegenstände selbst über Textur und Farbigkeit einzelner Ton-Fragmente. Diese arrangiert Juliane Tübke zu malerischen Kompositionen im Ausstellungsraum und verleiht alltäglichen und weggeworfenen Gegenständen dadurch eine neue ästhetische und symbolische Bedeutung.